Katten

När jag kom hem i morse stod det en liten kattunge utanför min dörr och frös. Jag gick fram till den och skulle klappa den, men då sprang den iväg. Och sen har den sprungit runt ett tag på vår trädgård men nu har den bosatt sig i vår potatiskälla, vi ger den lite mat och har lagt ett lakan i en låda som han kan sova i. Men så fort man kommer nära honom springer han iväg. Undra vems katt det är. Jag tror att det är katten Noddys, den katten som alltid är här som vi har döpt själva nu. För dom har samma färg i alla fall, och det verkar ju som aldrig den här kattungen har sett någon människa förr så det är ju antagligen en vildkatt då, säger mamma. Hehe.

Jättesöt är den i alla fall. Måste hitta på nåt namn till den, fast vet inte om det är en kille eller tjej. Men har tänkt lite på namn som Dansken, Börje Svensson och Ivar, alla från härliga människor med en liten udd. Om någon har något förslag på namn får ni gärna säga till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0