Are you looking for me?

I natt drömde jag att jag blev överfallen, jag drömde det om och om igen fast jag blev det av olika personer. Och nu börjar jag tro att jag är synsk, jag är iaf glad att jag drömde det här för annars hade jag kanske inte varit lika försiktig av mig som jag var när det inträffade något hemskt idag.

Klockan var ca 11.45. Jag hade ännu inte klätt på mig utan satt och kollade på film på datorn iklädd endast morgonrock. Jag befinner mig på övervåningen och njuter av min sovmorgon. Plötsligt knackar det häftigt på dörren på framsidan av huset. Det är bara där som främmande människor knackar på. Jag tänkte inte gå ner och öppna då jag inte vill visa mig halvnaken för någon okänd, dessutom har jag lärt mig från barnsben att inte öppna dörren för främlingar. Så jag satt kvar och ignorerade det hela. Då knackade det igen. Jag kollade försiktigt ut för att se om jag kunde se en bil, men ingen bil syntes. Det är tyst en stund och sedan hör jag hur dörren på baksidan öppnas, den jag vanligtvis inte låser men vilket jag framöver kommer göra.
Jag grabbar tag i min mobiltelefon och slänger mig in på toaletten som är några meter bort och låser dörren. Jag sätter mig ner och är knäpptyst. Jag hör hur någon vandrar omkring. Sen tänkte jag ju att det kan ju hända att det är någon familjemedlem som kommit hem, så jag tar min mobiltelefon och ringer hemnummret. Om det var någon i familjen skulle den ju svara. Men ingen svarar. Jag skickar ett sms till pappa; Pappa, är det du i huset?
Jag hör hur mannen går upp för trappan. Ibland var det svårt att höra skillnad på steg och mina egna hjärtslag. Jag vågade inte ringa någon, då skule mannen få veta vart jag var. Så knäpptyst var jag och satt där i ungefär 20 minuter och hörde hur mannen vankade runt i alla rum, precis som han letade efter något. Men toaletten höll han sig borta ifrån.
Jag var nära på att bajsa på mig och snoret rann från näsan då jag inte ens vågade gråta.
Det hade varit tyst en stund men jag ville inte gå ut förrän pappa kom hem. Sen hörde jag hur hans bil anlände och strax därefter hörde jag röster. Pappa träffade på mannen och jag hörde hur den där mannen pratade tyska, men jag har läst tyska och även om jag inte är bra på det så var den där mannen sämre. Väldigt mystiskt!
Sen ropade pappa på mig och mannen hade gått iväg, över till grannens hus! Så fick ringa grannen så han med fick komma hem.

Jag är typ helt ställd nu, tror jag lider av chock eller något för beter mig typ konstigt och mår konstigt. Det var väldigt dramatiskt och jag fattar inte vad den mannen hade här att göra. Han snodde ingenting. Så vad var han ute efter?
Jag hoppas inte han kommer tillbaka. Någon som kan lära mig självförsvar?

Kommentarer
Postat av: Jennie

omg sjuka jävel.

Du skulle sprungit ut och kickat han mellan benen! de är självförsvar..^^

2008-12-16 @ 21:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0