I denna juletid

Klockan är ca 20.00 och det är söndag. Och jag städar! Det här är det enda tillfället jag har att göra det, men känns så surt när man egentligen borde ligga i soffan nu och ha ångest över att det är måndag imorn.
Men allt för tråkigt är det inte, jag har gjort det lite mysigt för mig. Lyssnar på julmusik och har tänt ljus. Blir lättare då. Men snart ska dammsugaren bäras ut på mitt rum och det är det värsta av allt. Dessutom ösregnar det ute. Har erbjudit Annie 20 kr för att göra det. Hon tvekade så ska fråga henne en gång till. Annars kanske pappa kan göra det. Gud vad lat jag är.

Igår var det Harrys. Sinnes mycket folk. Men det var kul, asdålig musik spelades dock. Förstörde det lite. En man som liknade en uteliggare erbjöd mig och Jennie pengar för att dansa för honom. Jag nämde en överkomlig summa, eftersom jag behöver pengar, men han hade ändå inte tillräckligt. Synd.
Jag tappade ett öronhänge och eftersom jag inte bara ville ha ett så beslöt jag och Jennie att göra något roligt med det. Så vi hängde det på lite olika män, på deras kragar. Så såg du en man med ett stort guldöronhänge i nacken, vet du vem som satt det där.

Och jag har bakat idag med, så nu är jag klar med alla mina julklappar. Ja, jag har en släkting som önskade sig hembakade kakor i julklapp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0