älska hit och älska dit

jag blir helt galen på folk ibland. något jag typ jämt har stört mig på och som jag nyss också blev förbannad på ännu en gång för att jag läste det i en blogg nyss, är när någon påstår sig älska sin pojkvän/flickvän efter en månad eller tre, fyra. ni fattar vad jag menar. hur kan man älska nån så tidigt? för att verkligen älska någon måste man ha sett alla personens sidor och verkligen känna personen. det gör man inte efter nån månad.
har man känt varandra sen tidigare och varit kompisar länge och sedan inlett ett förhållande är det ju en annan sak.

men ja. älska är ett starkt ord och borde inte missbrukas. ska det sägas, ska man verkligen mena det. annars mister det ju sin betydelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0