Värnamo kukhus

Jag har fått mig ännu en anledning til att inte lite på Värnamo sjukhus, det var sista gången jag gick dit frivilligt kan jag säga. Läkaren jag hade var helt dum i huvudet och totalt okunnig. Ungefär så här var det:

(Jag har fått några utslag, det var dem jag ville undersöka, dessutom har jag varit sjuk jättelänge vilket kan vara farligt då man är astmatiker.)
Läkaren: Du kan visa mig utslagen.
Jag visar utslagen och läkaren funderar en bra stund.
Jag: Jag har varit förkyld jättemycket den senaste tiden, nästan fem månader av sex.
Läkaren: Okej, du har fått utslag för att du är förkyld.
Jag: Okej?
Har aldrig hört talas om att man kan få utslag för att man är förkyld. Men jaha, okej.
Jag: Jag är ju astmatiker också, de är ju inte så bra att vara sjuk länge då. Dessutom har jag haft problem med hjärtat.
Läkaren: Okej. Vad tycker du jag ska göra?
Ehhhh?! Vem är det som är läkare?
Jag: Ehh. Ja, du kan väl typ lyssna på lungorna eller vadå? Jag vet inte.
Läkren: Jag ska lyssna på dina lungor.
Läkaren lyssnar på mina lungor.
Läkaren: Jag hör att det låter hårt.
Jag: Okej.
Läkaren: Jag kan inte göra något, du får gå hem.

Så jag åkte hem, fortfarande lika ovis. Det är ju helt stört! Nästan så jag hoppas det är något allvarligt fel så jag kan stämma henne!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0