Allt blir bara värre

Jag kan knappt förklara hur orolig jag är just nu, inte över mig själv utan för min bror och hans familj.

Offe ringde nyss. Han frågade om jag kan hämta upp honom på jobbet idag, men det var inte bara det han ville säga. Han lät helt konstig och förvirrad. Han berättade att dom hade haft krismöte på Delex idag. 8 stycken av knappt 30 måste sluta. Och det är inte säkert att det spelar någon roll hur länge man har jobbat där, för de kanske väljer att stänga avdelningar. Offe har en egen avdelning och det spelar ingen roll hur utbildad han är, då är det han som ryker. Han 2 barn och en fru som jobbar 75% på ett dagis, de har nyss tagit ett lån och köpt ett nyss hus och de har ännu inte lyckats sälja det de bor i just nu. Hur ska dom klara sig på en lön på 75%? Och det finns ju inte gott om jobb nu heller.
Usch! Det är så hemskt! Sen han ringde har jag inte kunnat tänka på nåt annat.
Jag hoppas verkligen han får vara kvar!
Men jag lider ju självklart med dom andra som måste sluta, jag vet ju hur det känns som sagt var.

Kan inte bara den här lågkonjukturen försvinna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0