Hölledeutsche

Jag hatar tyska! Efter 1,5 timme inser jag att jag fortfarande är på första sidan i min bok. Jag har slått upp vartenda ord och får ändå inget sammahang i texten. Är det konstigt att jag började gråta då? Så här kan jag ju inte hålla på i 160 sidor. Det finns ju inte en chans att jag kommer klara det, känns som jag pluggar helt i onödan för det här språket vill omöjligt hålla sig kvar i min hjärna. Ska låna boken på svenska och läsa varje kapitel i båda böckerna samtidigt. Då kanske det går bättre.

Men naturkunskapen är helt okej. Efter att ha torkat bort tårarna tog jag nya tag med den istället. Här ska jag banne mig ha ett MVG. Kul lördag jag verkar ha va? Men sen ikväll ska jag på bio. Det bli roligt. Dejt med Jennie och Ida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0