I Fänestad behöver man inte låsa

Jag har varit utelåst! Kollade in genom fönstret och alla nycklar låg på byrån, och dessutom var källadörren låst som annars brukar vara upplåst. Till och med extranyckeln låg i huset.
Jag ringde pappa och började nästan lipa av frustration. En halvtimme senare kom han, låste upp och stack igen. Han var också sur, för han hade fått hämta nyckel hos mamma då han också glömt ta med sig någon.
Nu ska jag iaf snart iväg igen och träna, ska dock ta med mig nyckel!

Igår var jag på middag hos Cook. Julias franska utbytesstudenter har kommit för att stanna till lördag. Jag fattade ingenting! Alla i familjen Cook kan prata franska. Jag satt ungefär som ett levande frågetecken under hela middagen. Jag fattade att dom pratade om grönsaker ett tag, och det var allt. Men jag är ganska van vid det där franskbabblandet så har lärt mig koppla bort det och drömmer mig bort istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0