I have a dream

Man säger ju att alla flickor drömmer om ett stort sagobröllop. Inatt drömde jag om mitt, bara det att det inte var något sagobröllop.
Jag och Wille befann oss vid altaret i en kyrka och en skola hade just haft skolavslutning. Så prästen säger; Nu kan alla gå som vill. Nästan alla går, kvar är mina föräldrar.
Jag ser ner på Willes fötter och upptäcker att han har gympaskor på sig! Jag blir tjurig men Wille förklarar att det inte hade varit han annars utan gympaskor. Okej? Sen kollar jag ner på mina ben och upptäcker vad jag har på mig. Min brudklänning sträcker sig strax under knäna och där under har jag ett par utsvängda jeans!
Sen tar mamma fram någon slags overhead och visar klipp från youtube.
Jag får panik och inser att jag inte alls vill gifta mig. Jag vill inte börja universitet som gift! Men Wille ser så lycklig ut och jag vill inte göra honom ledsen.
Mitt i all panik vaknar jag iaf och fnissade lite och kände mig lättad att det inte var sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0