Vageln

Jag vaknade flera gånger i natt och kliade mig i ögat. Jag antog att det var min lins som rullat sig eller nåt. Sen när det var dags att gå upp kunde jag knappt se med mitt vänstra öga.
Jag gick in till köket och skrek på mamma. Hon sa att jag fått en vagel. Vagel? Det var nåt nytt. Jag vet inte ens vad det är. Hon sa att jag skulle åka till apoteket och köpa ögonsalva. Suck.
Jag åkte och tränade. Jag skar mig på en grej som gjorde så satans ont men kunde inte visa någon smärta då folk tittade på. Såret var nog några centimeter djupt och det blödde. Suck.
Jag kom sen på att jag glömt ta med mig en banan. Men jag kunde ju köpa mig något där, men nej. Jag hade bara 13 kronor. Så hela träningen kändes förgäves bara för att jag inte fick i mig några kolhydrater direkt efter träningen. Suck.
Sen åkte jag till apoteket. Fann en smörja, men den var dyr. Jag köpte inte den utan beslutade mig för att det där med vagel går nog lösa på annat vis.
Sen skulle jag backa från parkeringen som är en liten backe, och jag hade farfars bil och det finns inget dragläge på den. Och jag fick gasa och det hördes antagligen till Chaplin och gubben bredvid skrattade. Suck.
Så när jag kom hem undersökte jag mitt öga noga och såg en vit fläck, jag tryckte på den och ungefär en liter var flög ut. Hähä. Nu gör det inte lika ont längre iaf och ögat är mindre svullet.
Men min dag har varit fruktansvärd, och klockan är bara 12. Ser verkligen framemot vad som mer kommer hända mig. Lär väl välta en hylla på City Gross.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0