Nu är jag trött på mitt förvirrade liv?

Tror ni allt gick som det skulle idag? Självklart inte!
Första dagen på VFUn och det är viktigt att man gör ett bra intryck och kommer i tid.
Klockan sju vaknar jag av ett ryck! Jag hade försovit mig. Det var ganska lugnt. Jag skulle hinna göra mig klar på en halvtimme ändå. Men sen råkade Stina välta ner ett glas på golvet och det gick sönder.
Jag var ju tvungen att städa upp det om jag inte ville ha en katt i 48 delar när jag kom hem.
Så stressade sönder mig hela morgonen för att hinna i tid.
Ca 07.35 började jag cykla hemifrån.
Jag hade skrivit upp exakt vilka gator jag skulle svänga in på och så för att jag verkligen skulle hitta.
Tror ni inte att cykelvägen helt plötsligt tar slut?! En fruktansvärd panik urartar sig inom mig!
Jag cyklar in i villaområdet och hittar en montissoriskola, men det var fel montissoriskola!
Panik!
Cyklar in i villaområdet. Ringer till skolan fem gånger för att få tag i nån som kan hjälpa mig. Ingen svarar.
Tillslut svarar en elev i telefonen och hjälper mig dit.
Klockan är 08.25 när jag kommer till skolan.
I 55 minuter har jag cyklat i regn och blåst med en opumpad cykel!
Som tur var så började inte lektionen förrän 9.30 och hon hade bara sagt att jag kunde komma nån gång innan det. Så det gjorde inte så mkt att jag var lite sen.
Men där står jag framför henne och en ny klass med krulligt och rufsigt hår som tidigare varit plattat och iordninggjort, blöt av regn och svett och helt andfådd och slut i hela kroppen!

Sen gick iaf hela dagen bra. Förutom när jag skulle äta lunch och inte kunde förstå mig på mikron. Så det blev bara ett äpple till lunch. Hehe.
Har kommit till en klass där det finns många elever med koncentrationssvårigheter. Det är faktiskt väldigt spännande. Imorgon ska jag sitta och observera en av eleverna och skriva ner allt den gör.
Känner att jag verkligen har valt rätt yrke iaf! Det är jättekul!

Tog ca 2o minuter att cykla hem. Tror inte jag har cyklat så här mkt förut! Jag kan knappt röra benen. Ser verkligen fram emot träningsvärken jag kommer ha imorn.
Nu ska jag inte röra en fena på hela dagen. På med mjukisbyxorna och sätta på tvn.

Ursäkta för extremt långt inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0