Man kan inte koka ris utan gryta

Jag skulle koka ris, vad tror ni hände?
Jag hade ställt rispaket, som är gjort av plast, på en av plattorna. Jag trodde att jag satt på plattan med grytan på, men nej. Tydligen satte jag på plattan med riset på!
Märker jag det med en gång? Nej!
Plötsligt börjar det puttra lite och jag tänker att nu börjar riset koka.
Ack så fel man kan ha.
Går fram till spisen och ser att påsen med riset i har smält i bottnen, drar snabbt bort påsen från plattan och ris faller ut över hela lägenheten. Behöver jag tala om att påsen var full?
Springer först för att ta bort brandvarnaren, men når inte upp. Så måste hämta en pall för att få ner den. När det är klart måste jag åtgärda allt det brända som ligger på spisen och alla miljoner riskorn som finns överallt.

Det här är inte min dag!


Här är ungefär hälften av riset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0