Barns rättigheter

Varför skulle jag ha oturen att bli sjuk nu? Har ont i halsen och är seg som en utsliten giraff. Och den här snön som på något märkligt vis har uppenbarat sig här, gör det ju inte bättre. Kändes ju verkligen jättekul att sopa bort snön från cykeln imorse.

Nu är ännu en dag avklarad på VFUn. Idag har vi spelat ett spel om barns rättigheter hela dagen. Utöver det så har jag stoppat ett slagsmål. Det ni. Där stod jag och röt på två killar som var större än mig. Men dom lyssnade verkligen på mig och respekterade mig, det fick mig faktiskt att känna mig som en lärare. En del av killarna i klassen ska hela tiden vara väldigt tuffa och kommer jämt med kommentarer till de andra barnen som anses vara mindra tuffa. Tror att mitt mål innan jag slutar där ska vara att få dom att sluta klanka ner på andra och respektera varandra. Tror inte jag kommer lyckas, men kanske komma en bit på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0