Min mascara

Jag har testat många olika mascaror i en utav Loreal's serier. Det är dom som är vita på ena sidan och har en annan färg på den andra. Alla gör så man får långa ögonfransar tycker jag, men det är bara en utav dom som är helt magnifik. Den svarta t ex kladdar jättemycket och är svår att tvätta bort, tappar typ hälften av mina ögonfransar när jag tar bort den. Den mörklblåa gör så man får många fransar, den är helt okej men också ganska svår att tvätta bort med bara vatten. Den ljusblåa går inte att tvätta bort alls, inte ens med sminkborttagningsmedel. Det positiva är väl med den då att den sitter fast i ca 3 dagar så man slipper ju kladda på ny mascara. Höhö.

Den som då helt klart är den bästa mascaran som jag någonsin använt är den röda! Jag har använt den i över ett år och den gör mig aldrig besviken. Man får långa och fina ögonfransar som är kolsvarta av den och det går att tvätta bort bara genom att hålla varmt vatten över ögonen i ca 30 sek. Då klumpar den ihop sig och det är bara att dra av. Det är inte så stor risk att mascaran trillar av när det regnar. Om man inte pillar på fransarna så händer det inget, möjligtvis att det klumpar ihop sig något. Men sen stelnar det igen och det ser fint ut. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0