Snöpenis

Igår skrev jag min första hemtenta. I 3,5 timme satt jag och skrev i ett sträck. Snacka om kramp i handen! Och nackspärr dessutom. Men jag tror det gick bra iaf. Jag svarade på alla frågor och kände att jag kunde dom, men vet inte om jag svarat tillräckligt utförligt eller det som dom var ute efter. Provet handlade typ om räknefärdigheter, hur man ska konkretisera matematik och hur man ska bedöma elever osv. Man skulle bland annat lösa ett sådant här tal i huvudet; 7,95x05 + 8,5x7,95. Det tog sin lilla tid men jag lyckades få ut det! Man var även tvungen att visa på två olika sätt hur man fick fram svaret. Nästa tenta kommer bara handla om sånt!

Igår kväll firade jag och Emma att tentan var avklarad tillsammans med några killkompisar hemma hos Dennis. Vi kollade på hockey. Gött att sverige vann! Sen hittade vi en skitstor skulpterad penis vid universitet. Mm, det var ju ett konstverk. Frågan är vem som har lagt ner tid på att göra den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0