Skamligt

En timme har spenderats på vårdcentralen heeeeeelt i onödan!
Först skulle jag förnya ett recept så jag satte mig på en pall i ett väntrum bland typ 50 andra tjejer. Det var öppen mottagning så man behövde inte boka någon tid. Efter att ha suttit där en stund så konstaterade sjuksköterskan att dom aldrig skulle hinna med alla innan fem, så man fick boka en tid eller komma tillbaka nästa måndag.
Då gick jag till Apoteket för att hämta ut astmamedicin, som jag måste ha imorn! Sitter och väntar otåligt med min nummerlapp i handen i kanske 20 min. Sen berättar apotekaren för mig att astmamedicinen är slut! SLUT?! Får apoteket ha slut på medicin? Visst, det är väldigt dumt av mig att vänta till sista dagen men man förväntar sig ju faktiskt att apoteket ska ha en sådan vanlig medicin jämt. Sen ska kassörskan ta reda på om det finns medicin i stan, och det gör det. Två paket.
Två paket! Det är alltså bara två stycken i hela Växjö som kan hämta ut sin astmamedicin den här veckan. TVÅ. Det är helt sjukt, nej det är mer än sjukt!
Hon bokade iaf det ena paketet till mig. Det känns bra.
Men stackars alla dom andra som kommer behöva medicin.
Astma är ju inte direkt någon ovanlig sjukdom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0