Tea Tree Oil-räddare i nöden

Om ni som jag ibland får nån finne lite här och där så har jag ett jättebra tips!
Tea tree oil, det är ett naturläkemedel och finns att köpa i de flesta hälsobutiker.
Man spä ut lite av oljan med lite vatten på en bomullstuss eller en tops och sen duttar man på sin finne. Funkar skitbra på blåsor och bett och liknande saker också. Det är även väldigt bedövande, så jag brukar ta det på munblåsor efter som det gör så sjukt ont.
Finnarna försvinner på nolltid! Vet dock inte om man ska använda det här i någon längre tid så om man verkligen har seriös acne så ska man nog inte använda detta som ett läkemedel.
Något negativt med det är dock lukten. Wille brukar fråga om jag tagit på mig växtmedel. Haha, det luktar verkligen som man försöker utrota bladlöss. Men det är det värt!
Det kostar inte så mycket heller, då man bara behöver en väldigt liten mängd varje gång.

Så testa det här om du snabbt vill bli av med nåt fult märke =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0