Jag och min hälsa

Hej på er!
Har fullt upp med mitt pluggande. Ska ha läst tre böcker tills imorn. Suck! Så har inte bloggat för det har inte hänt så mkt annat än mitt liv än just plugg, jo träning också.

Men idag så fick jag ta en paus från plugget och ta mig till fabror doktorn. Var tvungen att få nytt recept för min astma. Trodde det skulle gå smärtfritt som förra året då jag bara fick medicinen jag ville ha utskriven. Den här gången tog det betydligt längre tid och jag och doktorn diskutera en hel del om min astma. Jag vill ju tro att jag har rätt och att jag känner min kropp bäst, men han är ju läkare och också kunnig inom astma så han har väl rätt i en del han också. Men han tyckte bland annat att jag skulle ta mer medicin, vilket jag verkligen inte vill. Jag är helt övertygad om att för mycket medicin skadar kroppen. Anledning till att han tyckte att jag skulle ta mer var för att jag talade om att jag hellre undviker saker som gör att jag mår dåligt av än att ta starkare mediciner, som att inte gå till frisören och inte cykla när det är vinter. Tydligen tyckte han att det var dumt och att jag borde försöka leva så normalt som möjligt (jag lever normalt!) och om jag inte tog starkare medicin så kommer jag få spendera mina äldre dagar i sjuksängen. Sen skrattade han och sa: vill ju inte påstå att du kommer bli en invalid direkt. Men haha, det var ju roligt!
Sen tyckte han att jag ordentligt skulle överväga om jag verkligen borde ha kvar min katt. Jag lovar och svär att jag aldrig känt av någon allergisk reaktion av Stina! Under perioden i mitt liv då jag var allergisk mot pälsdjur hade jag aldrig problem med katter. Så jag kommer absolut inte göra mig av med min katt. Tror inte det skulle göra någon skillnad i min astma.
Gick tillslut därifrån med samma mediciner som tidigare men ska komma tillbaka i oktober och göra lite tester. Vill ju inte sluta som en invalid, så visar testerna att jag behöver starkare mediciner så får jag väl ta det. Men just nu lyssnar jag på min kropp. Den här doktorn var inte helt hemsk som jag kanske fick det att låta nu. Han hade rätt i en massa andra saker som vi diskuterade. 

Sen frågade jag även om mitt hjärta som jag har haft problem med sen i söndags. Han sa att det antagligen beror på stress och dåliga matvanor. Tror han har rätt. Jag är så sjukt stressad hela tiden, det behöver inte ens vara över något särskilt. Känns nästan som panikattacker ibland. Hur blir man av med det?

Kommentarer
Postat av: Sanna

Men lilla, har du problem med hjärtat? Hurdå? :/ Men usch då...prova att istället för att gymma (och kanske känna lite stress och press över att du måste till gymmet hela tiden) så börja variera lite med att gå skogspromenader, utan musik och utan sällskap. Ett rätt skönt sätt att få tid för sig själv och koppla av, och samtidigt få frisk luft...Kramar!

2010-09-29 @ 17:45:22
Postat av: Jennie

måtte du sluta stressa Emmööö så du inte blir förlamad i halva ansiktet som jag blev haha :D

Be wille ge dig en reeeedigt massage så du kan koppla av lite ;D

2010-09-29 @ 19:41:12
URL: http://jenniethefrog.blogg.se/
Postat av: emmy

Haha vad söta ni är =)

Haha Sanna, det lät ju skittråkigt med skogspromenader utan musik och utan sällskap. Men kanske får testa det om inget annat hjälper. Men annars är det ganska avkopplande att träna faktiskt, försvinna lite från verkligheten typ.



Nej usch, Jennie. Det glömmer jag aldrig! Haha, ska tjata på honom =)

2010-09-29 @ 19:51:04
URL: http://emmylundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0