Turn a bad day into a good day

Är lite sur nu, men det finns inte mycket som retar mig så mycket som människor som inte kan ta eget ansvar utan tar förgivet att det fixar någon annan. "Jag behöver inte anteckna något på föreläsningen för jag kan ju likväl skriva av någon annan". "Jag behöver inte läsa den boken, jag kan ju likväl fråga någon annan vad den handlar om". "Jag behöver inte gå på föreläsningen för någon annan i min grupp kan ju berätta vad den handlade om".
Förstår ni vad jag menar? Tänk om alla skulle tänka så.

Nu ska inte jag tänka mer på det idag. Ska istället känna mig stolt över mig själv som sköter mitt skolarbete och har gjort mitt bästa för min och för gruppens skull. Nu ska jag istället ägna mig åt lite roligare saker. Har just kollat på Gossip Girl och nu väntar ett avsnitt av 90210. Ser fram emot att vräka i mig en påse chips som ligger i gotteskåpet och dricka cola.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0